Sider

onsdag den 17. august 2016

Nu må jeg i gang med at skrive igen

Syntes det er længe siden !

Jeg opdagede at det er et helt år siden, jeg sidst har skrevet noget her på min blog.
Jeg oprettede den for at vise mit håndarbejde, og skrive lidt fra min hverdag, men det er ikke helt gået som ventet  :-)  Men nu prøver jeg så lige igen.

Men først et lille tilbage blik på året, der forsvandt 


Så var der sørme en mere fra min fødselsdagsgave  :-)


Mastodonten i mit akvarium 


Endnu en af mine fødselsdagsgaver blev syet.
Den er helt færdig og har ligget på mit sofabord  :-)

Denne var en del af et af de mønstre, jeg fik i fødselsdagsgave.
Her er den ikke syet sammen og der mangler også et par midterfelter.
Den blev ikke særlig pæn da den blev syet sammen, så jeg overvejer lige nu,
hvad jeg skal gøre med den
  


Freja vil gerne smage det som Klaus spiser (Ost og syltetøj)


En anden udgave af prøven, fra Skanderborg, blev til et par grydelapper 


Der kom også et par rumskibe mere på hylden



En af mine fødselsdagsgaver, blev syet op 



Jeg har genoptaget mine maskinebroderier. Det har ligget stille i meget lang tid, 
men nu skal jeg i gang igen.
Så der kommer nok noget mere med det i den kommende tid

En prøve fra et kursus, i Skanderborg




I marts måned, opgav jeg min lille Moto Guzzi. Den har stået stille i næsten 2 år,
og jeg kommer nok ikke til at kører igen. Ærgerligt for det var netop den motorcykel jeg gerne ville have, men pyt, det var sjovt så længe det varede  :-) 




Oskar får et bad engang i mellem.
Og når man har været i bad, skal man jo også tørres, 
men der kan være kamp om håndklæderne  :-)


Helt ærgerligt, Mille, det er da mig der har været i bad!!! 
Mor, hun vil ikke flytte sig   :-(

Næh, for jeg kom da først  :-) 


Det var også i februar, helt præcist i vinterferien uge 7, var jeg blevet inviteret til at udstille
mine ting, på Sandby kulturcentre.
Så har jeg da også prøvet det  :-) 




En dag da jeg kom hjem fra arbejdet, fandt jeg denne lille fyr på vejen. 
Problemet var bare at vi skrev den 11. februar, den dag, så det var jo alt for tidligt, at den var kommet
ud af sin vinter søvn.
Jeg kontaktede Pindsvinenes venner, som henviste min til et internat for pindsvin, der blev
den afleveret og de har passet på den siden  :-)



Man skulle være hund  :-)


Oskar nyder livet

Hov.... hvor blev han af???



Så blev jeg da lige et år ældre, men 54 år er jo heller ingen alder, vel.... 

Dette fik jeg i fødselsdagsgave af min mand

Min dejlige lille Freja  :-)



Man kan vel lige holde til det







Jeg købte et sy kit, sidste år, men jeg havde lidt svært ved at komme i gang med det. Så da jeg begyndte på et FOF-hold, fik jeg hjælp til at komme i gang med den. Nu er den så færdig, at den bare skal quiltes, og det når jeg også en dag  :-)

Et større projekt. Et juletræstæppe, syet som stamps 





Næsten færdigt 


Der gik stjerner i den  :-)
Det er til et lille væg tæppe, med forskellige stjerne.
Det er stadig kun enkelt stjerner. Håber jeg får dem samlet en dag


Det var også i efteråret 2015, at jeg fik gjort lidt mere ved mine systue, jeg fik bl.a. en designer væg, hvor jeg kan have broderi rammer på den anden side







Der begyndte at blive lidt bedre mulighed orden  
                                             
                                                                           

 De forskellige skabeloner/linealer bliv hængt op på væggen

         
                             
Og min sy tråd kom også på væggen

Så kom der sørme også orden på broderitråden  :-)
                                                                                                                           


Jeg fik også syet dette telt til mine katte, men de syntes ikke rigtig om det, efter de begge lige havde prøvet at være der inde. Det er nu givet videre til naboens katte. De syntes det er en fest  :-)

Mille afprøver teltet


I august 2015 var, vores bonus barnebarn og jeg, i cirkus Arena, som besøgte Nakskov


Kassia får en candyfloss i pausen



og tur på kamelen