Sider

fredag den 3. april 2015

Kali star


stimler til Kali star





Inden jeg starter på et strimmelsæt, ligger jeg strimlerne i den række følge, de skal syes.
Her er det 4 sæt der skal være ens, dem syer jeg på en gang

Her er det et andet sæt, der er også 4 enes, de er lagt op og klar til at blive syet



Når strimlerne er syet, bruger jeg min "glatte" pin, til at glatte sømrummet med, inden jeg bruger strygejernet.
Hvis jeg bare stryger det, kan en del af sømrummet ligge sig som en fold, og min strimmel bliver ujævn.
I sådan noget som det her, der skal skæres op efter en bestemt form, er det vigtigt at sømrummet er glatte ordenligt ud


Når alle strimlerne er syet sammen, skal de skæres op igen, efter de forskellige formlinealer, der er 8 eller 9 i alt
Og så er det at trylleriet begynder at ske, hver strimle ser nemlig anderledes ud når den har fået sin form, meeeen der er langt endnu  :-)
Det er form D



 Her er så de første former (A,B og C)

Spændt på resultatet? Så følg med i den kommende tid   :-)








Så blev alle delene syet sammen til 8 af disse stykker









Her er de blevet syet sammen 2 og 2, også er den sidste del sat på i spidsen.
Nu skal de samles til først en halv og så til den hele







Her den halve





                                                       Og her er så det færdige resultat  ;-)
                                 
                                                       Er den ikke bare flot. Det syntes jeg  !!